Sabies que la tipografia et dóna el 50% del missatge d’una publicitat?
La forma, el color i la col·locació d’un missatge et pot acostar o allunyar d’un aparador o anunci publicitari.
Les tipografies per les seves formes ens transmeten diversos valors emocionals i idees amb les quals som capaços de connectar inconscientment.
Deixo uns exemples ràpids:
* De pal sec: Dinamisme, modernitat i actualitat.
Són tipografies que s’utilitzen per llargs textos, ja que tenen una forma arrodonida que permet una lectora àgil i ràpida.
– Roboto: http://bit.ly/38y3kuJ
* Romanes: formalitat i tradició.
Les romanes, s’utilitzen per diaris ja al tenir la “serifa“, permet fer una unió visual de cada caràcter com si es tractés d’una tipografia manuscrita i fa la lectura molt fluida.
– Prat: http://bit.ly/2EkeV2t
* Manuscrita: casolà i “handmade”.
Actualment utilitzades per mostrar tots els elements fets a mà o casolans. És una manera d’apropar-te al consumidor, ja que tenen connotacions properes, com si fossin de “l’àvia”.
– Dancing Script: http://bit.ly/2qOqa0d
Un altre aspecte a tenir en compte és l’harmonia visual, diverses tipografies poden “cansar” la continuïtat i allunyar a l’espectador del contingut.
Però a tot això, si el que realment vols és fer un treball gràfic i tipogràfic, tens llibertat de tipografies com l’artista David Carson.